Keszey, Tamara (2007) Hogyan lesz a piackutatásból marketingtudás? Statisztikai Szemle, 85 (4). pp. 332-358.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
204kB |
Abstract
A tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, milyen értéklánc mentén alakul a piackutatásból származó információ marketingtudássá; mitől függ, hogy a kutatási tanulmány csak egy újabb „papírkupac”, vagy a vezetői döntéstámogatás hasznos eszköze lesz. A szerző modelljében azokat a tényezőket vizsgálja, amelyek leginkább magyarázzák a piackutatások eltérő mértékű felhasználását. Ezt követően empirikusan teszteli a hipotéziseket a legnagyobb árbevétellel rendelkező magyar vállalatok adatait tartalmazó mintán. Az eredmények szerint a piackutatások akkor épülnek be hatékonyan a marketinginformációs-rendszerbe, ha a marketingvezető bízik a piackutatóban, és jó minőségűnek tartja az elkészült piackutatást. A döntéshozók nagyobb valószínűséggel tanulnak azokból a piackutatásokból, amelyek egy konkrét kérdés, probléma megoldását segítik, mint az általános, piacleíró tanulmányokból.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | marketing, piac- és közvélemény-kutatás, skálázás. |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Marketing |
Funders: | Magyar Tudományos Akadémia Bolyai János Ösztöndíjprogram |
ID Code: | 1782 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 07 Jan 2015 15:15 |
Last Modified: | 07 Jan 2015 15:16 |
Repository Staff Only: item control page