Keszey, Tamara (2012) Információ-felhasználási minták a magyar nagyvállalatoknál. In: Terepkutatás a magyar gazdaságban, 2012. november 16-17., Budapest, Magyarország.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
163kB |
Abstract
Kutatásunkban a magyar nagyvállalatok körében vizsgáltuk az információ-felhasználási mintákat a piackutatások példáján, majd ezeket a rutinokat összevetettük a témakör nemzetközi szakirodalmában fellelhető információ-felhasználási módozatokkal. Eredményeink szerint a magyar menedzserek a piackutatásokat a döntéshozatalon és a piaci tanuláson kívül arra is használják, hogy saját vállalaton belüli, vagy cégük piaci pozícióját jobb színben mutassák be. A magyar cégek a piackutatásokat arra is használják, hogy álláspontjukat – az anyavállalattal szemben– hathatósabban tudják képviselni. Előfordul, hogy elferdítik, tévesen interpretálják azokat a kutatási eredményeket, amelyek rossz színben tüntetik fel a vállalatot. Tanulmányunkban rámutatunk arra, hogy a témakör kutatásaiban legtöbbször alkalmazott tipológia szűken értelmezi az információ felhasználás fogalmát - figyelmen kívül hagyja például a tacit tudás bővüléséhez kapcsolódó felhasználási módot.
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Information economy Marketing |
Funders: | Magyar Tudományos Akadémia Bolyai János Ösztöndíjprogram |
Projects: | OTKA-PD77726 |
ID Code: | 1785 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 07 Jan 2015 16:07 |
Last Modified: | 07 Jan 2015 16:07 |
Repository Staff Only: item control page