Corvinus
Corvinus

Információ-felhasználási minták a magyar nagyvállalatoknál

Keszey, Tamara (2012) Információ-felhasználási minták a magyar nagyvállalatoknál. In: Terepkutatás a magyar gazdaságban, 2012. november 16-17., Budapest, Magyarország.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
163kB

Abstract

Kutatásunkban a magyar nagyvállalatok körében vizsgáltuk az információ-felhasználási mintákat a piackutatások példáján, majd ezeket a rutinokat összevetettük a témakör nemzetközi szakirodalmában fellelhető információ-felhasználási módozatokkal. Eredményeink szerint a magyar menedzserek a piackutatásokat a döntéshozatalon és a piaci tanuláson kívül arra is használják, hogy saját vállalaton belüli, vagy cégük piaci pozícióját jobb színben mutassák be. A magyar cégek a piackutatásokat arra is használják, hogy álláspontjukat – az anyavállalattal szemben– hathatósabban tudják képviselni. Előfordul, hogy elferdítik, tévesen interpretálják azokat a kutatási eredményeket, amelyek rossz színben tüntetik fel a vállalatot. Tanulmányunkban rámutatunk arra, hogy a témakör kutatásaiban legtöbbször alkalmazott tipológia szűken értelmezi az információ felhasználás fogalmát - figyelmen kívül hagyja például a tacit tudás bővüléséhez kapcsolódó felhasználási módot.

Item Type:Conference or Workshop Item (Paper)
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing
Subjects:Information economy
Marketing
Funders:Magyar Tudományos Akadémia Bolyai János Ösztöndíjprogram
Projects:OTKA-PD77726
ID Code:1785
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:07 Jan 2015 16:07
Last Modified:07 Jan 2015 16:07

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics