Kenesei, Zsófia and Janecskó, Eszter (2015) Önkiszolgáló technológiák elfogadásának vizsgálata a szerepelmélet segítségével. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 46 (1). pp. 2-19. DOI 10.14267/VEZTUD.2015.01.01
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
255kB |
Abstract
Az önkiszolgáló technológiák (self-service technologies) használata a szolgáltatóiparban az információtechnológia és a telekommunikáció fejlődésével mindennapi életünk részévé vált. Kevés olyan szolgáltatóágazatot lehet találni, amely valamilyen módon ne alkalmazná a vevői önkiszolgálás lehetőségeit. A szerzők cikkükben bemutatják e technológiák alkalmazásának lehetőségeit, kitérnek előnyeikre és hátrányaikra, valamint egy kutatás segítségével választ kívánnak adni arra a kérdésre, hogy az önkiszolgáló technológiák használata során a fogyasztónak milyen félelmekkel, szorongásokkal kell szembenéznie, s hogy a fogyasztói szerepek pontos meghatározása ezt mennyiben oldhatja. Kutatásuk mintaválasztása lehetőséget ad arra is, hogy megvizsgálják a generációs különbségeket a fiatalabb és az idősebb használók között. Eredményeik alapján elmondhatják, hogy a feltételezett különbség a korcsoportok között nem jelentős, sokkal inkább a fogyasztóhoz köthető egyéni tényezők játszanak szerepet az önkiszolgáló technológiák elfogadásában. A fogyasztó számára a szerepek (szkriptek) pontos meghatározása nagyban segítheti az önkiszolgáló technológiák fogyasztói elfogadását és használati hatékonyságát.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szolgáltatásmarketing, önkiszolgáló technológia, szerepelmélet |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Marketing Service management |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2015.01.01 |
ID Code: | 1854 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 17 Feb 2015 08:56 |
Last Modified: | 25 Nov 2021 11:16 |
Repository Staff Only: item control page