Mészáros, Ádám (2009) A fordizmus és a toyotizmus a magyar Suzuki beszállítói rendszerében. Köz-gazdaság, 4 (februá). pp. 123-144.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
139kB |
Abstract
tanulmány a közvetlen külföldi beruházások és a hazai vállalatok kapcsolatát a magyarországi Suzuki beszállítói rendszerének példáján keresztül vizsgálja. A beszállítói kapcsolatok kialakulása és a hazai vállalatok transznacionális termelési rendszerekhez történő csatlakozása nagymértékben függ a fordista, toyotista rendszerek működésétől éppúgy, mint a befogadó gazdaság vállalataitól. A vállalati mélyinterjúkon alapuló elemzés tipikus vállalati csoportokat különít el, vizsgálja a beszállítóvá válás folyamatát, a technológiai együttműködés kérdéseit, a beszállítók versenyképességének tényezőit. Bár a duális gazdaság képét nagymértékben árnyalni lehet, önmagukban sem a fordista, sem a toyotista elven működő beszállítói rendszerek nem szolgálhatnak csodaszerként a hazai vállalatok számára.
Item Type: | Article |
---|---|
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute for the Development of Enterprises |
Subjects: | International economics Management, business policy, business strategy |
ID Code: | 207 |
Deposited By: | Adam Meszaros |
Deposited On: | 19 Jan 2011 08:44 |
Last Modified: | 04 Nov 2021 09:23 |
Repository Staff Only: item control page