Józsa, László and Brányi, Árpád (2015) A társadalmi tőke egyes elemeinek hatása együttműködő dunántúli borászati vállalatok árpolitikájára. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 46 (9-10). pp. 25-34. DOI 10.14267/VEZTUD.2015.09.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
225kB |
Abstract
Napjainkban a vállalati együttműködések korábbiaknál erőteljesebb piaci jelenléte figyelhető meg a gazdaság számos területén, a stratégiai szövetségektől a beszállítói hálózatokon keresztül a klaszterekig. A piaci szereplők együttműködése versenyelőnyt biztosíthat, megkönnyítheti piaci térnyerésüket, továbbá a vállalati növekedést. Mind a nemzetközi, mind a magyar borágazat dinamikus átalakuláson megy keresztül, sorra jelennek meg a különféle vállalatközi együttműködések, kooperációk. A szerzők tanulmányukban feltárják a társadalmi tőke azon puha (soft) tényezőit, melyek révén a gazdasági szereplők hajlandóak összefogni, továbbá az együttműködés jellege szerint tipizálják és csoportosítják az együttműködésben részt vevő borászatokat. Ez a tipizálás segítséget nyújt a kooperáló borászati vállalatok árképzési politikájának mélyebb megismerésében.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | borászati együttműködés, társadalmi tőke, árpolitika |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2015.09.03 |
ID Code: | 2144 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 19 Nov 2015 16:17 |
Last Modified: | 25 Nov 2021 11:28 |
Repository Staff Only: item control page