Corvinus
Corvinus

Vásárlási szokások a családi életciklusokban: a vasárnapi zárva tartás hatása a családi vásárlásokra.

Neulinger, Ágnes and Kenesei, Zsófia (2016) Vásárlási szokások a családi életciklusokban: a vasárnapi zárva tartás hatása a családi vásárlásokra. Corvinus Marketing Studies, 2016 (1). pp. 1-27.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Official URL: http://marketing.uni-corvinus.hu/index.php?id=47115


Abstract

A családok vásárlási és fogyasztási szokásait befolyásolja, hogy melyik életciklus szakaszukban vannak. Az életciklus szakasz összefüggésben van többek között a családok anyagi lehetőségeivel, időgazdálkodásával és ennek megfelelően kiadási szerkezetükkel is. A családok vásárlását azonban nemcsak jellemzőik, hanem a környezetük által meghatározott keretek is erősen meghatározzák. Ilyen külső hatásként jelenik meg a vasárnapi vásárlás korlátozása, amely egyszerre jelenthet lehetőséget és akadályt a családok számára.Jelen kutatás arra a kérdésre keresi választ, hogy a vásárlás idejének korlátozása miként hat a családok vásárlással szembeni attitűdjére és vásárlási stílusára, benne a vásárlás hedonisztikus és haszonelvű megközelítése. Elemzésünkben központi kérdésként vizsgáltuk, hogy az egyes családi életciklusokat miként érinti ez a változás. Ennek megfelelően elemzésünk első felében a családi életciklus és a vásárlási stílus közötti összefüggést kívántuk megérteni, míg a második felében a vasárnapi zárva tartás következményeit elemeztük.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:vásárlási szokások, fogyasztói magatartás, vasárnap
JEL classification:D19 - Household Behavior and Family Economics: Other
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media
Subjects:Marketing
Projects:OTKA PD83779
ID Code:2197
Deposited By: Agárdi Irma
Deposited On:18 Jan 2016 08:11
Last Modified:18 Jan 2016 08:11

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics