Neulinger, Ágnes and Radó, Márta (2015) A gyermeknevelés hatása a háztartások kiadási szerkezetére. Statisztikai Szemle, 93 (7). pp. 662-688.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
541kB |
Abstract
A háztartások fogyasztását jelentős mértékben befolyásolja az, hogy azokban él-e gyermek. A gyermekek hatással vannak mind a család életszínvonalára, mind a fogyasztott termékek körére, így a gyermekvállalás fogyasztási következményeinek megértése releváns kutatási kérdés a társadalomtudományok és az üzleti kutatások számára egyaránt. A szerzők is ezt a kérdést vizsgálják tanulmányukban kvázi kísérleti módszerrel. Az ún. genetikus párosítási eljárással végzett elemzésük lehetővé teszi oksági kapcsolatok megközelítését kísérleti design alkalmazása nélkül, így megragadhatóvá válik az adatfelvétel során megfigyelt tényezők kontrollálása mellett a gyermekvállalás háztartási fogyasztásra gyakorolt hatása. Az eredmények megerősítik, hogy a gyermeket nevelő háztartások kiadásai eltérnek a gyermektelenekéitől, hiszen a vizsgált tizenkét termékkategória közül kilenc esetben szignifikáns eltérés azonosítható.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | háztartás, gyermeknevelés, költségelemzés |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing Research and Consumer Behaviour |
Subjects: | Marketing General statistics |
Projects: | OTKA PD83779 |
ID Code: | 2220 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 12 Feb 2016 08:43 |
Last Modified: | 12 Feb 2016 08:43 |
Repository Staff Only: item control page