Rekettye, Gábor (2016) A hatalmi átalakulás globális megatrendje és a nemzetközi marketing. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 47 (4). pp. 3-10. DOI 10.14267/VEZTUD.2016.04.01
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
536kB |
Abstract
A nemzetközi marketing művelése a világgazdasági változások következtében gyors növekedésben van, és ebből következően jelentősége az elméletben, a kutatásban és az oktatásban is egyre nő. A tanulmány a nemzetközi kereskedelem jelenlegi és várható adatainak felhasználásával bizonyítja ezt a trendet. A nemzetközi kereskedelem, gyorsabban nő, mint a GDP előállítása, ehhez társul még az a tény, hogy egyre bővülnek az árumozgással nem járó piacralépési módok, amelyek szintén a nemzetközi marketing gyakorlatát teszik egyre fontosabbá. A nemzetközi marketing kulturális oldala kiemelt jelentőségre tesz majd szert. Ennek bizonyítására a tanulmány a hatalmi átalakulás globális megatrendjét elemzi. A gazdasági hatalom gyors ütemben vándorol a világgazdaságot eddig meghatározó régiókból keletre, elsősorban Kínába és Indiába. A magasabb gazdasági növekedés következtében ezen ország lakosságának egyre nagyobb hányada kerül a középosztályba és jelent egyre nagyobb piacokat az ottani és a nyugati vállalatok számára. Ezen növekvő piacok megdolgozása kulturális érzékenységet, a nemzetközi marketing egyre kifinomultabb eszközeinek alkalmazását követeli.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | nemzetközi marketing, hatalmi átalakulás, kulturális érzékenység, keleti piacok |
Subjects: | Marketing International economics |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2016.04.01 |
ID Code: | 2315 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 29 Apr 2016 07:10 |
Last Modified: | 29 Jun 2021 13:14 |
Repository Staff Only: item control page