Simon, Judit (2016) Kutatás-módszertani trendek a marketingben. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 47 (4). pp. 54-62. DOI 10.14267/VEZTUD.2016.04.10
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
335kB |
Abstract
Az üzleti élet globalizálódása, a technológiai fejlődés által nyújtott új eszközök részben új lehetőségeket, részben új feladatokat, elvárásokat jelentenek mind a tudományos, mind a gyakorlati marketingkutatás számára. Változnak az adatfelvétel módszerei, a fogyasztók attitüdjének és magatartásának változásával a primer kutatás módszerei között is hangsúlyeltolódás következik be, megnő a megfigyeléses, a kísérleti vizsgálatok szerepe. A kvalitatív és kvantitatív kutatás közötti határvonal is elmosódik, mindkét kutatási módszertanban új típusú módszerek jelennek meg és terjednek el. A nagy adatbázisok, a Big data lehetőségeit is integrálnia kell a marketingkutatásnak és az adatelemzésnek. A tanulmány a jelenlegi változások, valamint a jövőbeli szcenáriók felvázolására is kísérletet tesz.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | marketingkutatási módszerek, kvalitatív módszerek, kvantitatív módszerek, adatbázis-marketing |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing Research and Consumer Behaviour |
Subjects: | Marketing |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2016.04.10 |
ID Code: | 2352 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 02 Jun 2016 14:30 |
Last Modified: | 25 Nov 2021 08:44 |
Repository Staff Only: item control page