Hubert, Jozsef (2016) Marketingmérés – két eset az on-line marketing világából. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 47 (9). pp. 41-54. DOI 10.14267/VEZTUD.2016.09.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
518kB |
Abstract
A marketing mérhetőségével kapcsolatos igény nem új keletű jelenség, de elmondhatjuk: napjainkban mind erőteljesebb követelményként jelenik meg a gyakorló szakemberek előtt. Az on-line világ megjelenésével korábban többen a metrikák gyors fejlődését és a fogalmi kérdéskörben meglevő, számos homályos pont tisztázását várták. Bár az elmúlt években valóban sikerült tényszerű előrehaladást elkönyvelni, a várt áttörés - egyelőre - továbbra is csak várat magára. A szerző kutatásában - a kapcsolódó elméleti háttér áttekintését követően - két részterületet igyekszik megvilágítani, két rövid eset keretében. Egy B2B piacon mozgó vállalkozás keresőmarketing-költéseit elsősorban nyelvi-szemantikai elemzésnek vetette alá. Napjaink másik fontos és gyakran emlegetett területe a közösségi média. Itt egy nonprofit szervezet tevékenységét vizsgálta meg, a kutatási fókusz a törzsközönség attitűdje és a közzétett üzenetek hatékonysága közötti kapcsolat feltárása volt.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | online marketing, marketingmérés, keresőmarketing, web2.0, marketinghatékonyság, marketinghatásosság |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Marketing |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2016.09.04 |
ID Code: | 2468 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 21 Sep 2016 14:26 |
Last Modified: | 22 Nov 2021 10:34 |
Repository Staff Only: item control page