Hetesi, Erzsébet (2011) Értelmezhető-e a lojalitás a B2B piacokon? Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (1). pp. 31-40. DOI 10.14267/VEZTUD.2011.01.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
245kB |
Abstract
A fogyasztói lojalitás elméleti és empirikus vizsgálata már több mint két évtizede népszerű a nemzetközi és hazai szakirodalomban. Hosszú ideje a vita az ügyfélhűség fontosságáról szól, és számtalan forgatókönyvet találhatunk arra vonatkozóan, hogy hogyan tartsuk meg fogyasztóinkat, és annak milyen pozitív hatásai lehetnek a B2C piacokon a szervezetek teljesítményére. Sajnos ugyanez nem mondható el a vállalatok közötti (B2B) lojalitásvizsgálatokkal kapcsolatban. Sokkal kevesebb az elméleti fejtegetés, és sokkal kevesebb az empirikus kutatás ezen a területen. A lojalitás kérdésében kétségtelenül több a hasonlóság, mint a különbség a B2B és a B2C piacokon, de mégis nagyobb figyelmet érdemelne az olyan tényezők vizsgálata a B2B piacokon, mint az érték, a kapcsolatépítés, az elkötelezettség, a bizalom, a kölcsönösség. A tanulmány egy átfogó empirikus kutatás kvalitatív vizsgálati eredményeivel kíván rávilágítani arra, hogy miként is vélekednek az egymással kapcsolatban lévő szervezetek a B2B lojalitásról.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | minőség, elégedettség, kapcsolatiság, bizalom, együttműködés, kölcsönösség, lojalitás |
Subjects: | Marketing Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2011.01.03 |
ID Code: | 2557 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 16 Dec 2016 18:06 |
Last Modified: | 08 Mar 2021 12:17 |
Repository Staff Only: item control page