Corvinus
Corvinus

Észlelt kockázat, észlelt érték és projektkompetenciák

Veres, Zoltán and Sajtos, László (2011) Észlelt kockázat, észlelt érték és projektkompetenciák. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (1). pp. 41-51. DOI 10.14267/VEZTUD.2011.01.04

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
309kB

Abstract

A marketing alapkategóriái között a vásárlást megelőző észlelt kockázat és a termék által kínált érték problematikáját számos kutató vizsgálta. A fogyasztói piac/fizikai termék kontextusban különösképpen úgy tűnhet, hogy a kutatás fehér foltjai már eltűntek. Nem ilyen tiszta azonban a kép, ha a vizsgálatokat kiterjesztjük a szolgáltatáspiacra, amelynek tudományos feltárása hagyományosan elmarad a fizikai termékekétől. A szerzők kutatásának fókuszában a szolgáltató tevékenységek egy speciális szegmense, a projektjellegű szolgáltatások állnak. Ez a terület az észlelt kockázat és az észlelt érték kutatása szempontjából a szolgáltatáspiacon belül is „halmozottan hátrányos helyzetűnek” tekinthető. Egyrészt azért, mert ez – nem kizárólag, de dominánsan – szervezeti piaci problematika, és ennek kutathatósága természeténél fogva korlátozott, másrészt a projektmarketing – amely az alkalmazott marketingterületek között is viszonylag későn, a 90-es évek elején önállósodott – csak egy szűk kutatói hálózat érdekterülete. Természetesen az IMP védőernyője alatt ez a terület is gyorsan fejlődik, jóllehet a kutatható témák számossága még tekintélyes.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:kockázat, érték, projektjellegű szolgáltatások
Subjects:Economic development
Marketing
Projects:OTKA (K 81565)
DOI:10.14267/VEZTUD.2011.01.04
ID Code:2558
Deposited By: Z. S.
Deposited On:16 Dec 2016 18:06
Last Modified:08 Mar 2021 12:32

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics