Veres, Zoltán and Sajtos, László (2011) Észlelt kockázat, észlelt érték és projektkompetenciák. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (1). pp. 41-51. DOI 10.14267/VEZTUD.2011.01.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
309kB |
Abstract
A marketing alapkategóriái között a vásárlást megelőző észlelt kockázat és a termék által kínált érték problematikáját számos kutató vizsgálta. A fogyasztói piac/fizikai termék kontextusban különösképpen úgy tűnhet, hogy a kutatás fehér foltjai már eltűntek. Nem ilyen tiszta azonban a kép, ha a vizsgálatokat kiterjesztjük a szolgáltatáspiacra, amelynek tudományos feltárása hagyományosan elmarad a fizikai termékekétől. A szerzők kutatásának fókuszában a szolgáltató tevékenységek egy speciális szegmense, a projektjellegű szolgáltatások állnak. Ez a terület az észlelt kockázat és az észlelt érték kutatása szempontjából a szolgáltatáspiacon belül is „halmozottan hátrányos helyzetűnek” tekinthető. Egyrészt azért, mert ez – nem kizárólag, de dominánsan – szervezeti piaci problematika, és ennek kutathatósága természeténél fogva korlátozott, másrészt a projektmarketing – amely az alkalmazott marketingterületek között is viszonylag későn, a 90-es évek elején önállósodott – csak egy szűk kutatói hálózat érdekterülete. Természetesen az IMP védőernyője alatt ez a terület is gyorsan fejlődik, jóllehet a kutatható témák számossága még tekintélyes.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kockázat, érték, projektjellegű szolgáltatások |
Subjects: | Economic development Marketing |
Projects: | OTKA (K 81565) |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2011.01.04 |
ID Code: | 2558 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 16 Dec 2016 18:06 |
Last Modified: | 08 Mar 2021 12:32 |
Repository Staff Only: item control page