Vilmányi, Márton (2011) Egyetemi-ipari együttműködések a kapcsolatmarketing nézőpontjából. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 42 (1). pp. 52-63. DOI 10.14267/VEZTUD.2011.01.05
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
245kB |
Abstract
Az innovatív szervezetek (egyetemek, vállalatok, hídképző intézmények) közötti kapcsolatok sikerességének hosszú távú biztosítása kulcsfontosságú összefüggést jelent az innovációorientált tevékenységekben érdekelt piaci szereplők számára éppúgy, mint napjaink gazdaságfejlesztési aktivitásait koordináló kormányzati szereplők számára. Az egyetemi-ipari együttműködések fejlesztése kiemelt szerepet játszik mind az Európai Unió innovációs politikájában, mind az Új Magyarország Fejlesztési Tervben, vagy az egyes hazai felsőoktatási intézmények intézményfejlesztési terveiben. E kapcsolatok vizsgálata, kezelése során ugyanakkor mind az elméleti, mind a gyakorlati szakemberek hajlamosak az egyetemi-ipari interakciókat homogén módon együttműködésként kezelni, pedig a kapcsolat módja, iránya, mélysége függvényében e területen is lényeges különbségek adódnak. A szerző tanulmányában e különbségekre rámutatva az egyetemi- ipari együttműködéseket a kapcsolatmarketing nézőpontjából értelmezi, áttekintést adva e kapcsolatok motivációiról, formáiról, főbb jellemzőiről.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | egyetemi-ipari együttműködések, kapcsolatmarketing, innováció |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Marketing |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2011.01.05 |
ID Code: | 2559 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 16 Dec 2016 18:06 |
Last Modified: | 08 Mar 2021 12:42 |
Repository Staff Only: item control page