Keszey, Tamara and Katona, Ádám (2016) Az információrendszerek sikere a magyar nagyvállalatoknál – A marketingmenedzser perspektívája. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 47 (12). pp. 83-96. DOI 10.14267/VEZTUD.2016.12.08
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
811kB |
Abstract
E kutatásban a szerzők azt vizsgálják, milyen tényezők határozzák meg leginkább, hogy a nagyvállalatok marketingmenedzserei hasznosnak tartják-e az általuk használt információrendszereket. A marketingmenedzserek két éven belül várhatóan nagyobb informatikai büdzsé fölött fognak rendelkezni, mint informatikus kollégáik, mégis nagyon keveset tudunk arról, milyen szempontok alapján alkotnak véleményt az információrendszerekről. A kutatásban az információrendszer sajátosságai mellett környezeti és szervezeti tényezők hatásait vizsgálták. Elméleti modelljüket 304 magyar vállalatból álló mintán tesztelték. Eredményeik szerint a magyar és külföldi tulajdonú vállalatoknál dolgozó marketingmenedzserek hasonló mértékben tartják hasznosnak az információrendszereket. Valamennyi cég esetében a rendszer felhasználóbarát jellege befolyásolja leginkább az észlelt hasznosságot. A környezeti és szervezeti sajátosságok súlya azonban eltér a magyar és külföldi cégeknél. A külföldi tulajdonú vállalatoknál a marketingmenedzserek véleményét a szervezeti sajátosságok, például a szociális kapcsolatok és a szervezeti elkötelezettség befolyásolják, míg a magyar vállalatoknál a külső környezeti tényezők vannak hatással.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | információs rendszerek, marketingmenedzsment |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Information economy Marketing |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2016.12.08 |
ID Code: | 2589 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 05 Jan 2017 14:12 |
Last Modified: | 22 Nov 2021 09:28 |
Repository Staff Only: item control page