Hlédik, Erika (2015) Terméktulajdonságokkal kapcsolatos preferenciák stabilitásának vizsgálata a mobiltelefon példáján. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 46 (2). pp. 25-34. DOI 10.14267/VEZTUD.2015.02.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
294kB |
Abstract
Az utóbbi évtizedekben elsősorban a gazdaságpszichológia kutatói körében egyre inkább elterjedt az a megközelítés, hogy a fogyasztói preferenciák nem stabilak, hanem a döntési folyamatban a feladat és a kontextus hatására jönnek létre. Ezzel szemben a marketingkutatásban a fogyasztói preferenciák feltárását szolgáló klasszikus empirikus kutatási módszerek (a conjoint, illetve a self-explicated módszer) kiindulópontja, hogy a preferenciák stabilak, és a kutató feladata feltárni azokat. Tanulmányában a szerző a termékattribútum-preferenciák mérésének problematikáját a gazdaságpszichológiai preferenciák instabilitására vonatkozó megközelítését alapul véve vizsgálja. Kutatásának célja annak bemutatása, hogy a gazdaságpszichológia preferenciastabilitás-felfogása hogyan használható a marketingkutatás preferenciamérési módszertanában. Primer kutatásában kvantitatív kérdőíves felmérést végzett a mobiltelefon-tulajdonságokkal kapcsolatos preferenciák stabilitásának mérésére egy longitudinális vizsgálat keretében. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy vannak szignifikáns különbségek az egyes attribútumok preferenciastabilitásában mind az összesített preferenciastabilitás, mind az elsődleges, másodlagos és elutasított attribútumok esetében.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | preferenciastabilitás, terméktulajdonságok, mobiltelefon |
Subjects: | Marketing |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2015.02.03 |
ID Code: | 2604 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 16 Jan 2017 12:50 |
Last Modified: | 25 Nov 2021 11:11 |
Repository Staff Only: item control page