Berényi, László (2017) A minőségirányítás fejlődése és jövőbeli lehetőségei. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48 (1). pp. 48-60. DOI 10.14267/VEZTUD.2017.01.05
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
554kB |
Abstract
A minőség fogalma és szerepe a vállalatirányításban folyamatosan fejlődik. A tanulmány áttekinti, hogy a termék- és folyamat megfelelőségének megközelítésétől több évtizedes fejlődéssel hogyan jutottunk el a minőség mai, integráló jelentéséig. Napjainkra a minőségügy gyakorlati alkalmazásai fokozatosan fonódtak össze a környezetvédelemmel, szociális felelősségvállalással, a munkavédelemmel és más területekkel. A fogyasztói társadalom sajátosságainak a minőségügy és a minőségszemlélet fejlődésére gyakorolt hatása mellett a szerző vizsgálata kitér a minőségirányítási rendszerek evolúciójára. Az ISO 9001 szabvány 2015-ös kiadásának struktúrája és követelményei újszerű keretet teremtenek a szervezetek számára a minőségszemlélet kiterjesztéséhez és az integrált irányítási rendszerek bevezetéséhez is. A tanulmány kitér arra, hogy az értékteremtés és a folyamatszemlélet alkalmazásához kapcsolódó módszerek hogyan állíthatók a törekvések szolgálatába.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | minőség, minőségszemlélet, minőségirányítás, CSR, folyamatszemlélet, fogyasztói társadalom |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2017.01.05 |
ID Code: | 2636 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 27 Jan 2017 12:49 |
Last Modified: | 22 Nov 2021 08:52 |
Repository Staff Only: item control page