Kolos, Krisztina, Kenesei, Zsófia and Szilvai, Zsolt (2017) A disztributív igazságosság fogalmának értelmezése a szolgáltatóvállalat nézőpontjából. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48 (2). pp. 30-39. DOI 10.14267/VEZTUD.2017.02.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
487kB |
Abstract
A szerzők cikkükben arra keresik a választ, hogy a szolgáltatóvállalatok hogyan értelmezik a disztributív igazságosság fogalmát a panaszkezelési gyakorlatuk során, és mindezt hogyan tudják az alkalmazottak a hibás szolgáltatásesemény megtörténtekor megvalósítani. Áttekintik a témakör releváns szakirodalmát, összefoglalják az igazságelméletre támaszkodó empirikus kutatásokat. A prototípus-kutatás módszerével megkísérlik feltárni az alkalmazotti reakciók mélyebb okait, és megpróbálják e reakciókat tipizálni. A disztributív igazságosság prototípus-vizsgálatának eredményeként a következő öt dimenziót tárták fel: empátia, bizalom, észlelt érték, érzelmek és attribúciók. Ezután részletesen bemutatják e prototípusok működését és megjelenését a panaszkezelési gyakorlatban, majd további kutatási lehetőségek felvetésével és gyakorlati következtetések megfogalmazásával zárják a tanulmányt.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | vevői panaszkezelés, igazságelmélet, disztributív igazságosság, kompenzáció |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Marketing Psychology Service management |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2017.02.03 |
ID Code: | 2710 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 10 Mar 2017 11:51 |
Last Modified: | 22 Nov 2021 08:42 |
Repository Staff Only: item control page