Mészáros, Tamás (2010) Régi és új elemek a stratégiai gondolkodásban. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 41 (4). pp. 2-12. DOI 10.14267/VEZTUD.2010.04.01
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
177kB |
Abstract
A mögöttünk álló mintegy két évtized jelentős mértékben változtatta meg a vállalatok működési feltételrendszerét. A globalizáció kiterjedésének az információtechnológia, az internet egykoron elképzelhetetlen térnyerésének egymással is összefüggő jelenségei új versenyhelyzetet, új értékeket, minden korábbinál gyorsabb változásokat produkáltak. Vajon átalakul-e a stratégiai gondolkodás is? Azoknak lett-e igaza, akik – éppen az ezredforduló eufórikus hangulatában – a már semmi sem igaz a stratégiai menedzsment eddigi elméletéből és gyakorlatából álláspontot képviselték, vagy kijelenthetjük, nem történt nagy ugrás, a vállalati jövőről való gondolkodás paradigmatikus elemei továbbra is használhatók, mi több, tetten érhetők úgy az elméleti munkákban, empirikus kutatásokban, mint a gyakorlati életben. E tanulmány döntően az ezredforduló utáni mintegy 5–7 év stratégiai szakirodalmában tallózva keres választ a feltett kérdésekre.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | stratégiaalkotás, stratégiai menedzsment |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2010.04.01 |
ID Code: | 2779 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 31 Mar 2017 17:06 |
Last Modified: | 18 Mar 2021 06:13 |
Repository Staff Only: item control page