Rózsa, Andrea (2010) Menedzsmentkommunikáció reálopciókkal A stratégiai és pénzügyi szempontok összhangba hozatalának lehetőségei. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 41 (9). pp. 45-57. DOI 10.14267/VEZTUD.2010.09.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
472kB |
Abstract
A stratégiai beruházásokhoz kapcsolódó jövőbeli lehetőségek felismerése és értékelése mára a tőke-költségvetési döntések fontos alapelemévé vált. A reálopciók vállalati döntéshozatalban betöltött szerepe azonban túlmutat az értékelő funkción, mert a szemlélet tágabban is értelmezhető, egyéb vállalati területeken is alkalmazható. A szakirodalmi eredmények és a vállalati esettanulmányok is azt mutatják, hogy a legtöbb elemzési probléma a szakaszos stratégiai beruházások, s ezen belül is a fejlett gyártástechnológiák bevezetéséhez és menedzseléséhez kapcsolódik. A tanulmány – az elemzési problémák fő típusainak feltárása mentén – azt vizsgálja, hogy a reálopciók milyen mértékben használhatóak és hasznosak a szakaszos szerkezetű stratégiai beruházások elemzésében, valamint a bevezetéskor és a menet közbeni vállalati folyamatok menedzselése során felmerülő stratégiai és pénzügyi szempontok egyeztetésében.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | reálopciók, stratégiai beruházások, stratégiai modell |
Subjects: | Finance Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2010.09.04 |
ID Code: | 2797 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 06 Apr 2017 16:43 |
Last Modified: | 28 Apr 2021 09:09 |
Repository Staff Only: item control page