Könczöl, Erzsébet (2010) Üzleti modellek a piaci változások tükrében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 41 (7-8). pp. 25-32. DOI 10.14267/VEZTUD.2010.07.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
187kB |
Abstract
Az üzleti modell gyakran használt fogalma az üzleti életnek és a szakmai írásoknak, a kifejezés mögött azonban igen sokféle értelmezés rejlik. A cikkben a szerző röviden összegzi az üzleti modell fogalmát, főbb tényezőit és a vállalati stratégiához való viszonyát. A fő kérdés pedig, melyet az írásban vizsgál, a következő: a piaci környezet utóbbi időben végbement drámai változásai, a hatékony piacokról vallott korábbi feltételezések megváltozása és a nem piaci koordinációs eszközök arányának növekedése megjelenik-e a vállalatok üzleti modelljeinek változásában? Áttekinti azokat a módszereket, amelyekkel a vállalatok a piaci változásokra üzleti modelljeik egyes területein reagálnak. Végezetül külön figyelmet fordít arra a kérdésre, hogy felfedezhetők-e iparági sajátosságok az üzleti modellek változtatása során.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | üzleti modellek, nem piaci koordinációs eszközök, iparági sajátosságok |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2010.07.03 |
ID Code: | 2807 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 18 Apr 2017 13:21 |
Last Modified: | 28 Apr 2021 09:06 |
Repository Staff Only: item control page