Gál, Tímea, Soós, Mihály and Szakály, Zoltán (2017) Egészségtudatos táplálkozással kapcsolatos fogyasztói insight-ok feltárása netnográfiával - esettanulmány. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48 (4). pp. 46-54. DOI 10.14267/VEZTUD.2017.04.07
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
503kB |
Abstract
Az elmúlt közel két évtizedben az internet gyors térhódítása egyre nagyobb hatással van a fogyasztói szokásokra. Ez a marketingkutatókat is arra ösztönzi, hogy olyan módszereket alkalmazzanak, amelyekkel minél közelebb tudnak kerülni a fogyasztókhoz, attitűdjeik megismeréséhez anélkül, hogy kiszakítanák őket a természetes közegükből. Ennek egyik eszköze a netnográfia. A netnográfia olyan kvalitatív kutatási módszer, amely adaptálja az etnográfiai kutatási technikákat az online közösségek kultúrájának vizsgálatához (Kozinets, 2002). Habár maga a módszer már másfél évtizedes múltra tekint vissza, alkalmazása még mindig gyerekcipőben jár. A szerzők cikkükben bemutatják, hogyan változott meg mára a netnográfiai kutatások iránya az internet dinamikus változásainak hatására. Emellett gyakorlati példán keresztül vizsgálják az online szereplők egészségtudatos táplálkozással kapcsolatos attitűdjeit. A kutatás eredményeként sikerült azonosítani olyan speciális csoportokat, amelyek a klasszikus szegmentálási technikákon túl, új perspektívát nyújthatnak a területen dolgozó vállalatok számára. E csoportok, mint látens piaci igényt megfogalmazók is megjelenhetnek, segítve ezzel a vállalatok innovációs folyamatainak sikeres megvalósítását.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | netnográfia, egészségtudatosság, táplálkozás |
Subjects: | Marketing |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2017.04.07 |
ID Code: | 2817 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 20 Apr 2017 13:03 |
Last Modified: | 18 Nov 2021 11:02 |
Repository Staff Only: item control page