Corvinus
Corvinus

A vevői elégedettség mérésének lehetőségei többdimenziós szemléletben

Kenesei, Zsófia (2017) A vevői elégedettség mérésének lehetőségei többdimenziós szemléletben. Statisztikai Szemle, 95 (1). pp. 29-50. DOI 10.20311/stat2017.01.hu0029

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
438kB

Official URL: https://doi.org/10.20311/stat2017.01.hu0029


Abstract

A vevői elégedettség elérése a versenyelőny megszerzésének egyik fő eszköze, a legtöbb vállalat számára prioritás a stratégia kialakításában. Annak megértése azonban, hogy mi eredményez vevői elégedettséget, korántsem egyértelmű, a szakemberek körében mind a mai napig élénk vita tárgyát képezi. Ahhoz, hogy pontos képet kaphassunk a vevők elégedettségéről és az azt befolyásoló tényezőkről, jó mérőeszközzel kell, hogy rendelkezzünk. Ezen túl pedig elengedhetetlen az eredmények helyes elemzése is. A gyakorlatban sok vállalat méri a vevői elégedettséget, eredményeik feldolgozására azonban nem mindig rendelkeznek megfelelő eszközzel. A cikk első része röviden összefoglalja a vevői elégedettség mérésének szempontjait, bemutatja a többdimenziós elégedettségkoncepció lényegét, majd ismerteti a többváltozós regresszióelemzésen alapuló módszerek lényegét. A második rész a mérés és az elemzés empirikus eredményeit tárgyalja egy magyarországi bank lakossági ügyfeleinek reprezentatív mintáján, egyaránt áttekintve a módszertani és a gyakorlati tanulságokat is.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:elégedettségmérés, modellek, többváltozós regresszió
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing
Subjects:Marketing
Finance
General statistics
DOI:10.20311/stat2017.01.hu0029
ID Code:2869
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:25 May 2017 07:20
Last Modified:25 May 2017 07:20

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics