Corvinus
Corvinus

A környezetbarát terméktulajdonság fontossága a fogyasztói döntésekben Egy empirikus kutatás eredményei

Majláth, Melinda (2009) A környezetbarát terméktulajdonság fontossága a fogyasztói döntésekben Egy empirikus kutatás eredményei. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (2). pp. 44-56. DOI 10.14267/VEZTUD.2009.02.05

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
566kB

Abstract

A környezetbarát fogyasztói magatartás vizsgálata a környezeti problémák fokozódásával és antropomorf forrásának elismerésével egyre inkább előtérbe kerül. A nemzetközi és hazai kutatások egyértelműen erősödő pozitív környezetbarát attitűdről számolnak be, miközben a magatartásban csak kisebb változások mutatkoznak. Jelen cikk a budapesti lakosokból vett véletlen minta segítségével igyekszik azonosítani azokat az ismérveket, amelyek mentén leginkább különböznek a környezetbarát terméket vásárló és nem vásárló csoportok.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:környezetbarát fogyasztói magatartás, conjointanalízis, ökológiai világnézet, környezeti ismeretek, észlelt fogyasztói hatékonyság, környezetbarát magatartásra vonatkozó attitűd
Subjects:Ecology
Environmental economics
Funders:Budapesti Corvinus Egyetem - Gazdálkodástudományi Doktori Iskola, Budapesti Corvinus Egyetem - Marketing Intézet
DOI:10.14267/VEZTUD.2009.02.05
ID Code:2908
Deposited By: Z. S.
Deposited On:08 Jun 2017 18:25
Last Modified:30 Mar 2021 07:30

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics