Kovács, Kármen (2009) A marketing-költségvetés meghatározásának módszereiről. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (5). pp. 32-40. DOI 10.14267/VEZTUD.2009.05.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
172kB |
Abstract
A piaci verseny erősödésével a vállalatok által marketingtevékenységekre fordított összegek nagysága jelentősen emelkedik, hatékonyságuk azonban csökken. Ennek következtében a marketing-költségvetés meghatározása kritikus döntés a vállalati működésben. A szerző tanulmányában elsőként általánosságban ír a marketing-költségvetésről, kiemelve a marketingberuházások növekedésének, illetve azok csökkenő megtérülésének paradox helyzetét, majd pedig áttekinti a marketing-költségvetés készítésének folyamatát – a szervezeti szintek döntéshozatali szerepe szempontjából – és a marketingbüdzsé meghatározásának módszereit, amelyeknek jellemzőit egy saját összeállítású táblázatban is összegzi. Végül, szűk hazai vállalati körben végzett empirikus vizsgálata eredményeit ismerteti: a vállalatok többségükben nem kifinomult, hanem szubjektív technikákat alkalmaznak a büdzsé nagyságának meghatározására, a marketingberuházások várható és tényleges megtérülésére vonatkozólag végeznek kalkulációkat, továbbá fontos üzleti titokként kezelik a marketingre fordított összegek nagyságát, valamint azok várható és tényleges megtérülését.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | marketing-költségvetés, marketing-beruházás, hatékonyság, megtérülés |
Subjects: | Marketing |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2009.05.03 |
ID Code: | 2938 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 29 Jun 2017 18:49 |
Last Modified: | 29 Mar 2021 07:38 |
Repository Staff Only: item control page