Fülöp, Gyula and Pelczné Gáll, Ildikó (2009) Új stratégiai kihívások – A hazai cégek kísérleti vizsgálata. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (12). pp. 2-12. DOI 10.14267/VEZTUD.2009.12.01
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
466kB |
Abstract
Ez a tanulmány a vállalati működés alapvető feltételeinek újraformálódásával kapcsolatos új stratégiai kihívásokkal foglalkozik. Az első részben sorra veszi azt a négy kikerülhetetlen, ugyanakkor helyi szinten sajátosan jelentkező tendenciát, amely kiindulópontot jelent bármely szervezet, vállalkozás stratégiájának megalkotásához. Ez a négy, egymással összefüggő trend: a globalizáció, az e-business, az erőforrás-szűkösség és a munkaerő-diverzitás. Ezt követően a hazai cégek kísérleti vizsgálata segítségével bemutatja, hogy a magyarországi nagyvállalatok milyen formában és mértékben vannak felkészülve az új stratégiai kihívásokra. Végül az empirikus felmérés következtetései a stratégiai irányváltozások, válaszlehetőségek meghatározásához szolgálnak megbízható alapul.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | stratégiai kihívások, globalizáció, e-business, erőforrás-szűkösség, munkaerő-diverzitás, stratégiai irányváltozások és válaszlehetőségek |
Subjects: | Economic development Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2009.12.01 |
ID Code: | 2999 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 28 Jul 2017 18:38 |
Last Modified: | 23 Mar 2021 07:34 |
Repository Staff Only: item control page