Kalló, Noémi and Koltai, Tamás (2009) Az expressz pénztárak optimális működtetésének szolgáltatásmenedzsment-vonatkozásai. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (ksz). pp. 79-84. DOI 10.14267/VEZTUD.2009.ksz.13
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
103kB |
Abstract
Expressz pénztárakat gyakran alkalmaznak a vevői várakozás csökkentése érdekében. Az ilyen rendszerek azonban csak akkor képesek mérsékelni a várakozást, ha kialakításuknál mind a sorálláselmélet alapjait, mind a vevői viselkedés jellemzőit figyelembe veszik. Ugyanakkor a vevői várakozás nem egzakt fogalom, különböző módokon definiált mutatók segítségével fejezhető ki. Ennek következtében az expressz pénztárakat alkalmazó sorállási rendszerek kialakításához a működés alapos ismeretére és több szempontú optimalizálásra van szükség. A cikk összefoglalja és egy barkácsáruház valós példájával szemlélteti az expressz pénztárak alkalmazásának optimalizálásával kapcsolatos főbb elméleti kérdéseket.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szolgáltatásmenedzsment, expressz pénztárak, sorállási modellek, elégedettség |
Subjects: | Logistics, production management Service management |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2009.ksz.13 |
ID Code: | 3018 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 01 Aug 2017 17:37 |
Last Modified: | 22 Mar 2021 08:44 |
Repository Staff Only: item control page