Corvinus
Corvinus

Az expressz pénztárak optimális működtetésének szolgáltatásmenedzsment-vonatkozásai

Kalló, Noémi and Koltai, Tamás (2009) Az expressz pénztárak optimális működtetésének szolgáltatásmenedzsment-vonatkozásai. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (ksz). pp. 79-84. DOI 10.14267/VEZTUD.2009.ksz.13

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
103kB

Abstract

Expressz pénztárakat gyakran alkalmaznak a vevői várakozás csökkentése érdekében. Az ilyen rendszerek azonban csak akkor képesek mérsékelni a várakozást, ha kialakításuknál mind a sorálláselmélet alapjait, mind a vevői viselkedés jellemzőit figyelembe veszik. Ugyanakkor a vevői várakozás nem egzakt fogalom, különböző módokon definiált mutatók segítségével fejezhető ki. Ennek következtében az expressz pénztárakat alkalmazó sorállási rendszerek kialakításához a működés alapos ismeretére és több szempontú optimalizálásra van szükség. A cikk összefoglalja és egy barkácsáruház valós példájával szemlélteti az expressz pénztárak alkalmazásának optimalizálásával kapcsolatos főbb elméleti kérdéseket.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:szolgáltatásmenedzsment, expressz pénztárak, sorállási modellek, elégedettség
Subjects:Logistics, production management
Service management
DOI:10.14267/VEZTUD.2009.ksz.13
ID Code:3018
Deposited By: Z. S.
Deposited On:01 Aug 2017 17:37
Last Modified:22 Mar 2021 08:44

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics