Gáti, Mirkó and Bauer, András (2017) Kvalitatív megközelítés a kis- és középvállalatok marketingdöntéseinek szervezeti értelmezéséhez, kiemelten kezelve a vállalatvezető szerepét. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48 (12). pp. 41-49. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2017.12.05
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
421kB |
Abstract
A kis- és középvállalatok (a továbbiakban: KKV) fontos szerepet játszanak napjaink gazdaságában, nemcsak Magyarországon, de a nemzetközi színtéren is. Ezek a szervezetek jellegükben más feltételek mellett, és emiatt más módon közelítik meg a különféle vállalati részterületeket, köztük a marketingfunkciót is. A KKV-k más értelmezési tartományban határozzák meg marketingtevékenységüket, mint nagyvállalati társaik. Ehhez kapcsolódóan pedig a szakirodalom releváns megállapításai alapján léteznek olyan szervezeti tényezők, amelyek segítségül szolgálnak a KKV-k marketingtevékenységének értelmezéséhez. E tényezők feltárására a kvalitatív módszertant hívták segítségül a szerzők, mivel mind a vizsgálati alanyok (KKV-k), mind a kérdésfelvetésük olyan kutatási szemszöget hívott életre, amely a kvalitatív megközelítés nélkül nem segítene értelmezni a KKV-k marketingtevékenységét. Ezért félig strukturált szakértői mélyinterjúk segítségével, 15 KKV-val elvégzett mélyinterjú alapján, feltáró kutatás segítségével értelmezték a KKV-k marketingtevékenységét. Eredményeik alapján találtak olyan visszatérő mintázatokat, amelyek segítenek jobban értelmezhetővé tenni a KKV-k marketingtevékenységét. A KKV-vezetők kiemelt szerepe, az erőteljes vevőfókusz, a piaci alkalmazkodóképesség, valamint az innovációs, vállalkozói jellemzők mind előfordulnak a marketingtevékenység befolyásoló tényezőiként. Kutatásuk eredményei reményeik szerint, segítségül szolgálhatnak a KKV-marketing elméleti kutatói, valamint a gyakorló KKV-marketingszakemberek számára, amellett elemzésük nagy hangsúlyt helyez a kvalitatív módszertan általános és témaspecifikus (KKV-fókuszú) használatának fontosságára is.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kis- és középvállalatok, kis- és középvállalati marketing, szervezeti és vezetői tényezők, KKV-marketing értelmezési tartománya, kvalitatív mélyinterjús módszertan |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing Research and Consumer Behaviour |
Subjects: | Marketing Management, business policy, business strategy |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2017.12.05 |
ID Code: | 3236 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 19 Dec 2017 14:10 |
Last Modified: | 15 Nov 2021 12:17 |
Repository Staff Only: item control page