Nógrádi-Szabó, Zoltán (2017) Hiszem, amit látok, vagy látom, amit hiszek? Etnográfia a kvalitatív piackutatásban a terepmunkától a videofilmig. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48 (12). pp. 61-67. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2017.12.07
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
513kB |
Abstract
A cikk az akadémiai kvalitatív kutatásokban és a kvalitatív piackutatásban alkalmazott etnográfiai kutatások sajátosságait hasonlítja össze. Foglalkozik a mindkettő megközelítést illető kritikákkal, az objektivitás és a szubjektivitás kérdésével. A szerző kitér a kulturális antropológia piacorientált etnográfiai kutatásokra gyakorolt hatásaira, a hasonlóságokra és a különbségekre. Az etnográfiai kutatások sajátossága, hogy a kutatások eredményeit nem csak írott anyagok, tanulmányok rögzítik, hanem videofelvétel is. A cikk bemutatja a videorögzítés különböző fajtáit és az egyes típusok közötti különbségeket. A kvalitatív piackutatásban használt etnográfia lefedi az élet legfontosabb dimenzióit, beleértve a fizikai és szociális környezetet, kulturális kontextust és a személyiséget. A szerző bemutatja a piackutatás során használt különböző etnográfiai technikákat, az etnográfiai kutatás tervezését, a tartalmi blokkok és a passzív/aktív részek szerepét, valamint időbeli különválasztását. Végezetül a cikk foglalkozik a kvalitatív piackutatásban alkalmazott etnográfia jövőjével, az online technológiák lehetőségeivel az offline viselkedések megfigyelésében és rögzítésében.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | etnográfia, kvalitatív kutatás, piackutatás, kulturális antropológia, videofilm |
Subjects: | Ethnography, anthropology |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2017.12.07 |
ID Code: | 3238 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 19 Dec 2017 14:54 |
Last Modified: | 15 Nov 2021 12:30 |
Repository Staff Only: item control page