Agárdi, Irma, Alt, Mónika-Anetta and Berezvai, Zombor (2017) A nemzetközi diverzifikáció, az innováció és a teljesítmény kapcsolata az európai élelmiszer-kiskereskedelemben. Közgazdasági Szemle, 64 (7-8). pp. 805-822. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2017.7-8.805
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
802kB |
Official URL: https://doi.org/10.18414/KSZ.2017.7-8.805
Abstract
Kutatásunk során azt vizsgáltuk, hogy miként hat a nemzetközi diverzifikáció a nagy európai élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok piaci teljesítményére és innovációs tevékenységére. A világ 250 legnagyobb kiskereskedőjét tartalmazó toplista alapján az európai kiskereskedelmi vállalatok rendelkeznek a leginkább kiterjedt globális jelenléttel, ami jelentősen növeli a kiskereskedelmi tevékenységük nemzetközi diverzifikáltságát. A szakirodalom feltételezése alapján a nemzetközi diverzifikáció számos előnyt nyújt a vállalatok számára, például új erőforrásokhoz, innovációs lehetőségekhez való hozzáférést vagy a piaci kockázat csökkentését. Másodlagos források alapján paneladatbázist építettünk a 2008-2013 közötti időszakra. Elemzésünk során kimutattuk, hogy a nemzetközi diverzifikáció és a kiskereskedelmi vállalatok folyamatinnovációs tevékenysége között a kapcsolat nem lineáris. A nemzetközi diverzifikáció továbbá fordított U alakú összefüggést mutat a vállalatok nyereségességével. Végül, a marketing-, termék- és folyamatinnováció pozitív, késleltetett hatást gyakorol az élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok nyereségességére.
Item Type: | Article |
---|---|
JEL classification: | M31 - Marketing |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Commerce and tourism |
Projects: | ÚNKP-16-3-II |
DOI: | https://doi.org/10.18414/KSZ.2017.7-8.805 |
ID Code: | 3241 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 20 Dec 2017 10:28 |
Last Modified: | 20 Dec 2017 10:28 |
Repository Staff Only: item control page