Jáki, Erika (2007) Távmunka és a vállalati profit. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 38 (10). pp. 55-63.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
203kB |
Abstract
Magyarországon a távmunka fogalma kevesebb, mint egy évtizedre tekint vissza. A telework, illetve 2000 óta használt eWork kifejezés fordításaként jött létre. A cikk elején maga a távmunka fogalma kerül definiálásra, kitérve az eWork és a telework fogalmakra is, majd az Európai Unió kapcsolatát és szerepvállalását mutatja be a szerző a távmunka elterjedésében. A távmunka alkalmazásának lehetőségét a versenyszférában két vetület mentén vizsgálja: az egyik az emberi dimenzió, a másik a vállalat. A szerző részletesen tárgyalja a hatékonyságnövelés, a költségcsökkentés lehetőségét, a távmunkásokból álló csapat kontrollálásának nehézségeit, és azt, hogy a vállalat távmunkások alkalmazásával szociális felelősséget is vállal. Végül a távmunka elterjedését hátráltató tényezők kerülnek sorra.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | versenyképesség, távmunka, költséggazdálkodás, hatékonyság |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute for the Development of Enterprises > Department of Enterprise Finances |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
ID Code: | 3362 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 01 Mar 2018 13:04 |
Last Modified: | 21 Dec 2018 15:18 |
Repository Staff Only: item control page