Barna, Balázs and Fodor, Szabina (2018) Gamifikált közösségi megoldás használata a kedvezőbb munkahelyi légkör kialakítása érdekében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 49 (3). pp. 2-10. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.03.01
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
688kB |
Abstract
Az utóbbi évtizedben egyre jelentősebb figyelmet kapnak a munkavállalók cég iránti elköteleződésével, annak lehetséges növelésével kapcsolatos vizsgálatok, melynek egyik forrása lehet a megfelelő munkahelyi légkör kialakítása. Ebben a kutatásban a szerzők arra keresték a választ, hogy egy gamifikációs elvek mentén felépített online szolgáltatás mennyire alkalmas a vállalaton belüli szociális környezet javítására. A kutatásban egy olyan eszköz felhasználói bázisát, valamint az eszköz rájuk gyakorolt hatását vizsgálták, amely gamifikációs elemek segítségével sportos és játékos eseménysorozatok egyszerű lebonyolítását teszi lehetővé. Munkájukban elemezték a munkahelyi légkör változását, a munkatársak közötti kapcsolati háló kiterjedésének és minőségének alakulását, valamint a sportolási szokások módosulását. Eredményeik azt mutatják, hogy a gamifikált online szolgáltatás használatakor a felhasználók jobb munkahelyi légkörről számoltak be, számos új embert ismertek meg, és az alkalmazás motiválta őket a testedzés életvitelbe iktatására.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | gamifikáció, munkahelyi légkör, alkalmazotti jóllét, kapcsolati háló, online eszköz |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Informatics > Department of Computer Science |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Computer science |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.03.01 |
ID Code: | 3369 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 13 Mar 2018 15:46 |
Last Modified: | 15 Nov 2021 10:36 |
Repository Staff Only: item control page