Tamasits, Dóra and Prónay, Szabolcs (2018) A fogyasztó és a márka közötti viszony új dimenziói. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 49 (3). pp. 11-18. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.03.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
403kB |
Abstract
Jelen tanulmány a széles körben vitatott fogyasztó-márka viszonyt és a szeretetmárkák koncepcióját mutatja be, nemzetközi kitekintés mellett, a szerzők primer kutatási eredményeire, következtetéseire koncentrálva. A szerzők a márkaviszony-elmélet (brand relationship theory) keretein belül bemutatják, hogyan értelmezhető a fogyasztó és a márka közötti viszony az interperszonális kapcsolatok analógiájaként. A márkaviszony-minőség elmélete (brand relationship quality theory) alapján ismertetik, hogy a fogyasztó és a márka közötti viszony hogyan jelenhet meg különböző minőségi szinteken. A szerzők fókuszcsoportos kutatást végeztek négy csoporttal, amely során az egyén és a márka közötti kapcsolat sajátosságait kívánták feltárni. Az eredmények a márkák felé irányuló érzelmek sokszínűségét hangsúlyozzák. A vizsgált márkáknál a márkahűség egyfajta belső elköteleződésen alapul, mely olyan érzelmi ragaszkodást jelent, ami miatt nem akarja „elárulni” a márkát az egyén egy konkurens márkára való váltással.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | márkaszeretet, márkaviszony-elmélet, márkaviszony-minőség, lojalitás |
Subjects: | Marketing |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.03.02 |
ID Code: | 3370 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 13 Mar 2018 15:49 |
Last Modified: | 15 Nov 2021 10:55 |
Repository Staff Only: item control page