Gelei, Andrea and Jámbor, Zsófia (2018) Globális vállalatok belső struktúrájának alakítása a beszerzés és a termékfejlesztés kapcsolódó tevékenységeinek tükrében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 49 (3). pp. 52-63. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.03.06
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
632kB |
Abstract
A globalizáció az elmúlt évtizedek egyik meghatározó jelensége, mely alapvetően befolyásolja a vállalati versenyképességet. A globális gazdaságban komplex üzleti hálózatok jelennek meg, e hálózatok struktúrájának megismerése, kialakulásuk okainak megértése alapvető feladat. Ez a kérdéskör a magyar gazdaság számára is kiemelt jelentőségű, hiszen nem mindegy, hogy e multinacionális vállalatok Magyarországra települő leányvállalatai milyen konkrét tevékenységeket végeznek, bővül-e az ide települt cégek tevékenységének köre, s ha igen, mivel? A cikk középpontjában az innováció, ezen belül egy konkrét innovációs folyamattípus, az új termék fejlesztésének folyamata (New Product Development, NPD) és egy, a hazai leányvállalatok számára is kiemelt fontosságú reálfolyamat, a beszerzés határterületén végzett tevékenységek szervezeti megoldásainak vizsgálata áll. A szerzők azt elemzik, milyen globális struktúrák kialakításával támogatják e vállalatok a beszerzésnek azon feladatait, melyek ebből a termékfejlesztési folyamatból származnak.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | beszerzés, innováció, termékfejlesztés, globális értéklánc, szervezetalakítás |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Business Economics > Department of Logistics and Supply Chain Management |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Logistics, production management |
Projects: | EFOP-3.6.1-16-2016-00013 |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.03.06 |
ID Code: | 3374 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 13 Mar 2018 16:22 |
Last Modified: | 15 Nov 2021 10:39 |
Repository Staff Only: item control page