Bodnár, Dorottya, Jászberényi, Melinda and Ásványi, Katalin (2017) Az új muzeológia megjelenése a budapesti múzeumokban. Turizmus Bulletin, 17 (1-2). pp. 45-55.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
408kB |
Abstract
A tanulmány egy 2016-os kutatás eredményeit foglalja össze, ami 15 különböző méretű budapesti mú- zeum és kiállítóhely bevonásával készült. A kutatás többek között a múzeumok vezetőivel lefolytatott mélyinterjúkat és az intézmények kiállításainak megfigyelését foglalja magában. A kutatás aspektusai közé tartoznak a célcsoportok, az interpretációs módszerek, az interaktivitás, a marketing, az önkéntesek bevonása stb. Az eredmények alapján feltételezhető, hogy a látogatókat befolyásoló négy legfontosabb faktor a következő: központi elhelyezkedés, a múzeum történelmi épülete, a bemutatott téma általános jellege, valamint az interaktivitás szintje. Az eredmények elemzése az új muzeológia keretrendszerét vette alapul, egy olyan új paradigmáét, aminek a szempontjait a múzeumok üzemeltetése és fejlesztése kapcsán minden vezetőnek figyelembe kellene vennie. A múzeumok felelősek a társadalom érzékenyítéséért a falaik között tárgyalt jelentőségteljes témák és az ott tárolt örökség értékét illetően. Amennyiben nem fogadják el a fiatal generációk igényeihez és a XXI. század felgyorsult élettempójához igazodó szemlé- letmódot, úgy nem lesznek képesek a fenntartható működéshez és a céljaik eléréséhez megfelelő számú (bevételt generáló) látogatót vonzani.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | új muzeológia, múzeum, interpretáció, interaktivitás |
Subjects: | Commerce and tourism Culture, sport |
ID Code: | 3495 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 01 Jun 2018 13:40 |
Last Modified: | 01 Jun 2018 13:40 |
Repository Staff Only: item control page