Somosi, Ágnes and Kolos, Krisztina (2017) A szolgáltatáskutatás tendenciái Magyarországon 1992-2016 között. Köz-gazdaság, 12 (5). pp. 111-125.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
216kB |
Abstract
A hazai szolgáltatáskutatás több, szerteágazó témát ölel fel, a közszolgáltatások sajátosságain át a szolgáltatásminőség-mérés módszertanáig. Cikkünk célja, hogy a szolgáltatással kapcsolatos szakirodalom 1992-2016 között megjelent cikkeinek vizsgálatával meghatározzuk a jövőbeli trendeket, kutatási irányokat. Elemzésünk rámutatott arra, hogy az iparág specifikus területein kívül (ilyen pl. közszolgáltatás, pénzügyi szolgáltatások) olyan, nem iparághoz kötött kutatási területek is dominánsak a szakirodalomban, amelyek átívelnek az egyes korszakokon (pl. a szolgáltatásminőség). Eredményeink szerint a technológiai fejlődés felgyorsulásával a szolgáltatásminőség modellezésének új irányai megjelenésére számítunk, például az adatbányászat (big data) területén. Nagyobb hangsúlyt fog kapni az interdiszciplináris megközelítés és a transzformatív szolgáltatáskutatás.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Service management |
ID Code: | 3496 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 04 Jun 2018 07:42 |
Last Modified: | 28 Oct 2021 07:26 |
Repository Staff Only: item control page