Fehér, Péter (2018) A digitális átalakulás módszereinek feltárása a közszolgáltatásokban – a design thinking módszertan alkalmazási lehetőségei. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 49 (7-8). pp. 22-31. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.07-08.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
560kB |
Abstract
Habár a közszolgáltatások digitális átalakítása elkerülhetetlennek látszik, ennek végrehajtása során számtalan kihívással kell szembesülni. Az eltérő szabályozási logika és felhasználói elvárások, a hivatali folyamatok és az állampolgári ügyfélélmény gyakran ütközik egymással. Mindezek miatt a közszolgáltatások digitális átalakítása nem egyszerűen egy technológiai támogatási feladat, hanem a folyamatok, vagy akár a szabályozás ügyfélközpontú átalakítását is jelenti. Ennek megvalósításához új szemléletmód is szükséges. A szerző cikkében az ezeket a célokat támogató design thinking módszertant elemzi. Szakirodalmi feldolgozás alapján integrálja a különféle design thinking megközelítéseket, és ezen integrált folyamat egyes lépéseihez kapcsolódóan mutatja be a módszertan eszköztárát. A módszertan közszolgálati digitalizációban történő alkalmazását nemzetközi gyakorlati példákkal támasztja alá.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | közszolgáltatás-digitalizáció, digitális átalakulás, design thinking, közszolgálat-fejlesztés |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Informatics > Department of Information Systems |
Subjects: | Information economy Service management |
Projects: | KÖFOP-2.1.2-VEKOP-15-2016-00001 |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.07-08.03 |
ID Code: | 3630 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 23 Aug 2018 14:59 |
Last Modified: | 15 Nov 2021 09:22 |
Repository Staff Only: item control page