Kiss, Péter József (2018) Hitelesítési technológiaválasztás ügyfélszolgálaton kialakított elektronikus kapcsolattartáshoz. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 49 (7-8). pp. 61-69. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.07-08.07
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
437kB |
Abstract
A jelenlegi ügyintézési gyakorlat továbbfejlesztésének kulcseleme az ügyfelek azonosítása, nyilatkozataikat tartalmazó dokumentumok elektronikus hitelesítése, letagadhatatlanságának garantálása. Ahhoz, hogy a személyes ügyfélszolgálatokon is tisztán elektronikus kapcsolattartás megvalósuljon, az elektronikus hitelesítési lehetőségek bevezetése szükséges. E feladatra alkalmazott elméleti modellek feltételezései azonban nem mindenben illeszkednek a tényleges gyakorlathoz. Az azonosításhoz felhasználható faktorok (tudás, birtoklás, tulajdonság) a gyakorlat oldaláról nézve az eltérő felhasználási környezetekben eltérő védelmet eredményeznek. Az elektronikus hitelesítéshez külön eszköz az ügyfélnél általános megoldásként nem tételezhető fel. A lehetőségeket áttekintve egy széles körben alkalmazható megoldást jelenthet a biometrikus adatok, azon belül a kézírás, illetve kézi aláírás elektronikus megfelelőjének alkalmazása, a jogszabályi környezetnek megfelelően az azonosításhoz kapcsoltan.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | elektronikus azonosítás, elektronikus dokumentum hitelesítése, ügyfélszolgálat, elektronikus ügyfélkapcsolat, biometria, aláírás, íráskép |
Subjects: | Information economy Knowledge economy, innovation |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.07-08.07 |
ID Code: | 3634 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 24 Aug 2018 10:18 |
Last Modified: | 15 Nov 2021 09:23 |
Repository Staff Only: item control page