Ásványi, Katalin, Gyulavári, Tamás and Jászberényi, Melinda (2018) Családok utazási preferenciái = Preferences of families as tourists. In: A hatékony marketing: EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem, Komárom, pp. 732-743. . ISBN 978-80-8122-236-8
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Official URL: https://emok.hu/emok2018/konferenciakotet
Abstract
Napjainkban Magyarországon egyre népszerűbbé válnak a családbarát turisztikai szolgáltatások. Az utazási döntések során a családok számára lényeges elem, hogy a szálláshely, a vendéglátóhely és a turisztikai attrakciók családbarátnak tekinthetők-e vagy sem. Nagyon sok szálloda, étterem és egyéb turisztikai szolgáltató állítja magáról, hogy családbarát, ugyanakkor mindennek egy közösen elfogadott definíciója nem létezik. Nemzetközi példák mutatják, hogy a közös definíció és feltételrendszer kialakítása szükséges, ahhoz, hogy a fogyasztó valóban azt kapja, amit elvár a családbarát jelző hallatán. Kutatásunk célja, hogy azonosítsuk azokat a jellemzőket egy családbarát desztináció turisztikai szolgáltatásai esetén, melyek lényegesek a családok számára. A kérdés megválaszolásához kérdőíves felmérést készítettünk családok körében. Az eredmények azt mutatják, hogy a családok nyaralási döntésiben egyaránt szerepet játszanak a szolgáltatások árai valamint a családbarát szolgáltatási elemek. Mind a desztináció, mind a szálláshely kiválasztása esettén az észlelt biztonság is meghatározó elem. Az egyes szegmensek közül elsősorban a válaszadó lakhelye és a legkisebb gyermekének életkora befolyásolja leginkább a preferenciát. --- Family-friendly services in tourism are flourishing in Hungary today. To suit the special needs of families is the key factor for decision makers within a family when they plan their holiday and evaluate the supply of accommodation, catering and tourist attractions at a given destination. Many of them claim that they provide family-friendly services but there is no commonly accepted content what we mean by this. International cases show that precise definition of services is precondition to provide families what they really expect when they see family-friendly statements. The aim of our research is to identify the relevant attributes of family-friendly destinations and tourist services. To answer this question a standard questionnaire survey has been carried out among families in Hungary. The results show that both price and family-friendly service elements play significant role in the decisions of families about their holidays. Security has been found to be a key attribute in case of selection of both destination and accommodation. Among the segmenting variables the age of the youngest child and the type of settlement the family lives in play the most important role in preferences.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | családi turizmus, családbarát desztináció, családbarát turisztikai szolgáltatások |
Subjects: | Commerce and tourism Marketing |
ID Code: | 3656 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 06 Sep 2018 09:55 |
Last Modified: | 11 Sep 2018 09:24 |
Repository Staff Only: item control page