Ásványi , Katalin and Komár, Zita (2018) Zöld szálloda - örökzöld imázs: A „zöld” mint minőség és minősítés kommunikációjának elemzése fogyasztói visszajelzések és szállodai honlapok vizsgálata alapján = Green Hotel - Evergreen Image: Being „Green” As Quality and Qualificational Value in Consumer Feedbacks and Hotel Webpage Communication based on a Qualitative Research. In: A hatékony marketing: EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem, Komárom, pp. 265-276. . ISBN 978-80-8122-236-8
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
672kB |
Official URL: https://emok.hu/emok2018/konferenciakotet
Abstract
Napjainkban a zöld értékrend kialakulása a turizmusban mind kínálati, mind keresleti oldalon egyre erőteljesebb. Egyre több vendég számára jelenik meg kritériumként a szállások kiválasztásakor, hogy utazásuk során milyen mértékben tudnak alkalmazkodni zöld értékrendjükhöz. A zöld szállodák fogalma a magyar szállodapiacon is az utóbbi évtizedekben került fókuszba. Több kutatás is rávilágít arra, hogy a zöld fogyasztói értékek tekintetében több szempontból is különbségek vannak. Kutatásunk célja, hogy azonosítsuk a Zöld Szálloda díjnyertes szállodák esetén a „zöld” jellemző, mint érték alkotóelemeit, valamint feltárjuk ezen elemek fontosságát a szállodai vendégek véleménye alapján. Primer kutatásunk során a szállodai vendégek visszajelzéseit elemezzük a szallas.hu adatbázisát felhasználva saját elemzési keretünk mentén. Az elemzés során feltérképezzük és azonosítjuk azokat az értékeket, melyeket a vendégek a zöld szállodákhoz kapcsolnak, majd a zöld szállodák honlapjain megjelenő információkat vizsgáljuk meg ezen kategóriák mentén. Az eredmény rámutat, hogy fontos lenne a zöld jelző pontosítása a szállodák részéről és a zöld értékekkel kapcsolatos átfogó edukáció megteremtése a fogyasztók számára. --- Nowadays both for the supply and the demand side in tourism the conception of green value system is more and more important. It becomes a criterion of choosing accommodations for more and more guests that how they could adapt to their green values during their travel. In the Hungarian hotel market the concept of green hotels also has been in focus over the last few decades. Some researchers highlight that there are also differences in terms of green consumer values. The aim of our research is to identify the „green” features as value components of the green hotels and to reveal the differences in the importance of these elements, referring to the feedbacks of former customers visiting. Our primary research contains a qualitative analysis of customer feedback based on the database of szallas.hu along our developed framework. Analysing consumer preferences, our aim is to chart and identify the values related to green hotels. Than the information on green hotels’ website were analysed along our categories. The finding shows that green values need to be clarified by hotels in order to understand how customers consider green values (by giving their own meanings to these) and also to express the need for a wider spectrum of social education of green values.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | zöld turizmus, zöld turisták, zöld szálloda |
Subjects: | Commerce and tourism Marketing |
ID Code: | 3659 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 07 Sep 2018 07:19 |
Last Modified: | 11 Sep 2018 09:20 |
Repository Staff Only: item control page