Corvinus
Corvinus

A gyermekkori szocializáció hatása a Balatonnal kapcsolatos felnőttkori attitűdökre = The impacts of childhood socialization on adulthood attitutes in the case of Balaton

Kiss, Kornélia and Bogáromi, Eszter (2018) A gyermekkori szocializáció hatása a Balatonnal kapcsolatos felnőttkori attitűdökre = The impacts of childhood socialization on adulthood attitutes in the case of Balaton. In: A hatékony marketing – EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Komárom, Selye János Egyetem, pp. 301-311. . ISBN 978-80-8122-236-8

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
766kB

Official URL: https://emok.hu/emok2018/konferenciakotet


Abstract

A turisztikai kereslet (ki)alakulásában, a turista fogyasztói magatartásában a motiváció, a szabadidő és a diszkrecionális jövedelem mellett kulcsfontosságú szerepet játszik a szocializáció. Noha a turisztikai kereslet vonatkozásában készített, szocializációval kapcsolatos kutatások fontosságára jónéhány évtizeddel ezelőtt számos tanulmány rámutatott, e kutatások területén – mind nemzetközi, mind hazai vonatkozásban – napjainkban is hiány mutatkozik. A gyermekkori és a felnőttkori desztinációválasztás közötti kapcsolatok feltárása céljából 2016. november és 2017. február között kvantitatív kutatást végeztünk, amelynek célja annak a kérdésnek a megválaszolása volt, hogy a gyermekkori utazási élmények befolyásolják-e a Balatonnal kapcsolatos felnőttkori attitűdöket, s ha igen, hogyan és milyen mértékben hatnak arra. A több, mint 600 fős – nem reprezentatív – mintán elvégzett kutatás tanúsága szerint a gyermekkori élmények olyan erősen befolyásolják értékrendünket, attitűdjeinket, hogy közvetetten felnőttkori utazásainkra is komoly hatással vannak. A gyermekkori balatoni élmények hatása egyrészt pozitívabb felnőttkori imázst eredményez és magasabb felnőttkori balatoni utazási aktivitással jár, másrészt ösztönzőleg hat más belföldi úti célok forgalmára is, végül a gyermekkori utazások hatása a felnőttkori utazási aktivitásban is megmutatkozik. --- Socialization plays a key role - in addition to the motivation, free time and discretionary income - in the evolution of the tourism demand and consumer behavior. Although several studies have highlighted the importance of research on socialization in the field of tourism decades ago, we still have a lack of researches, both internationally and in Hungary, as well. In order to explore the relationship between childhood and adulthood choice of destinations, between February 2016 and February 2017 we conducted a quantitative research to answer the question of whether childhood travel experiences affect adult attitudes towards Lake Balaton and, if so, how and to what extent they influence it. Our research carried out on more than 600 questionnaires shows that childhood experiences have so strong influence on our values and attitudes that they indirectly affect our adult travels as well. The effect of childhood experiences in the Balaton results in a more positive adulthood image and higher adulthood travel activity to the lake, and also stimulates visits to other domestic destinations, and finally the impact of childhood travel is clearly visible on adulthood travel activity.

Item Type:Book Section
Uncontrolled Keywords:fogyasztói magatartás, gyermekkori szocializáció, attitűd, Balaton
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media
Subjects:Commerce and tourism
Marketing
ID Code:3692
Deposited By: Veronika Vitéz
Deposited On:12 Sep 2018 13:03
Last Modified:12 Sep 2018 13:03

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics