Zsótér, Boglárka (2018) A szükségletkielégítés elhalasztásának képessége a fiatalok körében = The young adults’ ability for delayed gratification. In: A hatékony marketing – EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem, Komárom, pp. 96-105. . ISBN 978-80-8122-236-8
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
861kB |
Official URL: https://emok.hu/emok2018/konferenciakotet
Abstract
Jelen kutatás a 18-35 évesek pénzügyi kultúráját vizsgálja, kiemelten foglalkozik a szükségletkielégítés elhalasztásának képességével, a pénzügyi jóllét és időorientáció összefüggéseivel. A téma vizsgálata interdiszciplináris megközelítést igényel, tehát alapoz a pszichológia, szociológia, fogyasztói magatartás tudományterületének eredményeire is. A kutatás 300 fős nemre, korra, lakóhelyre reprezentatív mintán történt, online kérdőíves formában. Az eredmények alapján, az idő-orientáció kapcsán kijelenthető, hogy a legmarkánsabb hatása a jövőorientációnak van, főként a szükségletkielégítés elhalasztásának képességére vonatkozóan. A jelenhedonizmus leginkább a pénzügyi értelemben vett elhalasztási képességre van hatással. --- The study is focusing on the financial literacy of young adults (18-35), specifically on the relationship of the time-perspective, the ability of delaying gratification and the financial well-being. The nature of this topic needs an interdisciplinary approach, hence findings from psychology, sociology and consumer behaviour are encapsulated in this paper. A representative online survey with 300 respondents (age 18-35) was conducted. Based on findings the future orientation has got the largest effect, especially on ability of delaying gratification. Present hedonism has got a significant effect on financial dimension of delayed gratification.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | fiatal felnőttek, pénzügyi kultúra, szükségletkielégítés elhalasztásának képessége, időorientáció, időperspektíva, pénzügyi jóllét |
Subjects: | Economic development Marketing Sociology |
Projects: | KÖFOP-2.1.2-VEKOP-15-2016-00001 „A jó kormányzást megalapozó közszolgálatfejlesztés” |
ID Code: | 3707 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 14 Sep 2018 12:51 |
Last Modified: | 14 Sep 2018 12:51 |
Repository Staff Only: item control page