Horváth, Dóra and Szabó, Zsolt Roland (2018) A napelemes üzleti modellek fejlődése. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 49 (10-11). pp. 2-16. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.10.01
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
536kB |
Abstract
A megújuló energiaforrások használata napjainkban világszinten növekvő tendenciát mutat, azonban számos olyan akadállyal találkozhatunk, amelyek gátolják az új technológiák és ezáltal a decentralizált energiatermelés elterjedését. A szerzők elméleti összefoglaló cikkükben a Business Model Canvas alkalmazásán keresztül áttekintik a világszinten azonosítható napelemes üzleti modelleket. Ezt követően hat tényezőt azonosítanak, amelyek mentén a modellek jól elhatárolhatóvá válnak egymástól. Végül Osterwalder és Pigneur (2010) üzletimodell-definíciója alapján bemutatják, az egyes modellek – felhasználó és harmadik fél által tulajdonolt, közösség által megosztott – értékajánlatát, valamint az értékteremtésének, nyújtásának és megragadásának módját.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Business Model Canvas, üzletimodell-innováció, megújuló energia, közösségi finanszírozás, napelem |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Management > Department of Strategic Management |
Subjects: | Energy economy |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.10.01 |
ID Code: | 3720 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 16 Oct 2018 08:10 |
Last Modified: | 04 Oct 2019 12:56 |
Repository Staff Only: item control page