Buzády, Zoltán (2006) Helyzetkép a hazai középvállalatok stratégiai szövetségeiről. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 37 (4). pp. 21-28. DOI 10.14267/VEZTUD.2006.04.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
89kB |
Abstract
A tanulmány a hazai középvállalatok által kötött stratégiai szövetségeket elemzi. A stratégiai szövetségek elterjedése 1994-tôl gyorsult fel Magyarországon. A folyamat jellegzetessége, hogy – a nyugati tapasztalatokkal ellentétben – elsősorban nem konkurens cégek, hanem beszállítói-felhasználói kapcsolatban álló vállalatok alakítottak ki tartós, részben integratív jellegű együttműködési viszonylatokat. A stratégiai szövetségekben főként a marketing-értékesítési és a termelési funkciókra irányult az együttműködés, míg a kutatás-fejlesztési megállapodások aránya csekély. A stratégiai szövetségek jogi kereteit tekintve a meghatározatlan időtávra szóló, írásos szerződéses megállapodás a legelterjedtebb megoldás. A hazai középvállalatok döntően magyar tulajdoni érdekeltségű cégekkel létesítettek szövetségesi kapcsolatokat.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2006.04.03 |
ID Code: | 3789 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 01 Dec 2018 15:31 |
Last Modified: | 23 Apr 2021 10:26 |
Repository Staff Only: item control page