Hofmeister Tóth, Ágnes and Simon, Judit (2006) A Q-módszer elmélete és alkalmazása a marketingkutatásban. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 37 (9). pp. 16-26. DOI 10.14267/VEZTUD.2006.09.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
109kB |
Abstract
A Q-módszer a magyar társadalomtudományi kutatásokban, így a marketingkutatásokban is alig ismert módszer. Az angolszász szakirodalomban azonban, különösen a politikatudomány és a pszichológia területén elég elterjedten alkalmazzák. A Q- módszer valahol a kvalitatív és kvantitatív kutatások között helyezkedik el, és általában szubjektív vélemények, attitűdök és értékorientációk megállapítására használható. A szerzők bemutatják a Q-sort technika létrejöttének történetét, elméletét és módszertanát, valamint alkalmazási lehetőségeit a kvalitatív kutatás során. A cikk példákat hoz a Q-módszertan alkalmazására a nemzetközi és a hazai szakirodalomból, továbbá hangsúlyozza a Q-módszertan fontosságát az olyan feltáró kutatások számára, ahol személyiségtípusok képzése a cél, valamint a kvantitatív és kvalitatív módszereket alkalmazó kombinált eljárások számára. A cikk utal a módszer újszerű jellegére is.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Marketing |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2006.09.02 |
ID Code: | 3808 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 04 Dec 2018 20:30 |
Last Modified: | 22 Apr 2021 11:57 |
Repository Staff Only: item control page