Corvinus
Corvinus

A Q-módszer elmélete és alkalmazása a marketingkutatásban

Hofmeister Tóth, Ágnes and Simon, Judit (2006) A Q-módszer elmélete és alkalmazása a marketingkutatásban. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 37 (9). pp. 16-26. DOI 10.14267/VEZTUD.2006.09.02

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
109kB

Abstract

A Q-módszer a magyar társadalomtudományi kutatásokban, így a marketingkutatásokban is alig ismert módszer. Az angolszász szakirodalomban azonban, különösen a politikatudomány és a pszichológia területén elég elterjedten alkalmazzák. A Q- módszer valahol a kvalitatív és kvantitatív kutatások között helyezkedik el, és általában szubjektív vélemények, attitűdök és értékorientációk megállapítására használható. A szerzők bemutatják a Q-sort technika létrejöttének történetét, elméletét és módszertanát, valamint alkalmazási lehetőségeit a kvalitatív kutatás során. A cikk példákat hoz a Q-módszertan alkalmazására a nemzetközi és a hazai szakirodalomból, továbbá hangsúlyozza a Q-módszertan fontosságát az olyan feltáró kutatások számára, ahol személyiségtípusok képzése a cél, valamint a kvantitatív és kvalitatív módszereket alkalmazó kombinált eljárások számára. A cikk utal a módszer újszerű jellegére is.

Item Type:Article
Subjects:Marketing
DOI:10.14267/VEZTUD.2006.09.02
ID Code:3808
Deposited By: Z. S.
Deposited On:04 Dec 2018 20:30
Last Modified:22 Apr 2021 11:57

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics