Bauer, András, Gáti, Mirkó and Mitev, Ariel Zoltán (2019) A személyes értékesítők hálózatépítési tevékenysége. Közgazdasági Szemle, 66 (1). pp. 95-113. DOI 10.18414/KSZ.2019.1.95
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
575kB |
Official URL: https://doi.org/10.18414/KSZ.2019.1.95
Abstract
Vizsgálatunk középpontjában az értékesítők hálózatokban betöltött szerepe áll. Áttekintjük azt a szakirodalmat, amely a bizalom közgazdasági szerepét, valamint létrehozóik hálózatépítési gyakorlatát elemzi. Egyrészt bemutatjuk, hogy az internet aktív használata a személyes értékesítést is jelentősen átalakítja, és hatással van a hálózat szereplői közötti kapcsolatokra. Másrészt, hogy milyen fejlődési lépéseken keresztül jelenik meg a technológia a személyes értékesítési folyamatban. Az empirikus részben az értékesítőkkel készített interjúkat elemezzük a megalapozott elmélet (grounded theory) segítségével. Ez alkalmas egy olyan elméleti keretrendszer felállítására, amely strukturáltan mutatja be a hálózatépítés előzményeit, a hálózatépítés jelenségét, valamint annak következményeit. A kutatás eredményei szerint a személyes értékesítéssel történő hálózatépítés szoros koordinációt igényel, s míg rövid távon kevésbé lehet hatékony, hosszú távon csökkenti a tranzakciós költségeket.
Item Type: | Article |
---|---|
JEL classification: | L14 - Transactional Relationships; Contracts and Reputation; Networks M31 - Marketing |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing Research and Consumer Behaviour Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Marketing |
Projects: | EFOP-3.6.1-16-2016-00013 |
DOI: | 10.18414/KSZ.2019.1.95 |
ID Code: | 3859 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 14 Jan 2019 15:53 |
Last Modified: | 15 Mar 2019 06:15 |
Repository Staff Only: item control page