Malota, Erzsébet, Gyulavári, Tamás and Bogáromi, Eszter (2019) „Az vagy, amit megeszel” - a hazai fogyasztók egészséges táplálkozással kapcsolatos percepciói és attitűdjei. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50 (1). pp. 80-88. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.01.08
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
A szerzők kutatásának célja, hogy feltérképezzék a hazai lakosság körében az egészséges táplálkozással kapcsolatos percepciókat, attitűdöket és a követett magatartást. A felmérés során 1500 fős országos reprezentatív mintán vizsgálták, hogy a válaszadók számára mennyire fontos az egészséges táplálkozás, milyen ételeket tartanak egészségesnek és egészségtelennek, illetve étkezéseik során mennyire figyelnek oda az egészséges táplálkozásra. Az eredmények azt mutatják, hogy a fogyasztók számára az étkezéseket illetően az egészségesség ugyan fontos, de egyéb hedonikus szempontok jóval inkább motiválják magatartásukat. Bár a fogyasztás egyre tudatosabb és a nemzetközi trendek is jelen vannak, az egészséggel kapcsolatos információk, percepciók még felszínesek és a fogyasztók attitűdjeiben visszatükröződnek az általános közfelfogásban jelen lévő meggyőződések. Eredményeik alapján kirajzolódnak az egyes demográfiai csoportok eltérő jellemzői és preferenciái, így a szegmentáció és a célzott kommunikáció során ezek az információk hasznosak lehetnek az élelmiszergyártó és -forgalmazó vállalatok számára.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | egészséges táplálkozás, élelmiszermarketing, fogyasztói magatartás |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing Research and Consumer Behaviour |
Subjects: | Marketing |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.01.08 |
ID Code: | 3876 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 23 Jan 2019 12:12 |
Last Modified: | 11 Nov 2021 11:33 |
Repository Staff Only: item control page