Füleki, Dániel, Theiss-Balázs, Zsolt, Balkányi, Péter and Pocsarovszky, Károly (2008) A magyar webes piac technológiai architektúrái. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 39 (12). pp. 39-50. DOI 10.14267/VEZTUD.2008.12.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
164kB |
Abstract
A magyar világháló „szürke eminenciásai” a webes ügynökségek, amelyek megbízóik számára professzionális tartalmakat, általában megjelenést építenek fel. E piaci szegmens néhány ismertebb képviselője a Kirowski, a Carnation, az Arcus (egykori Mirai), az Euroweb, a BigFish, a ProWeb, illetve néhány más, hasonló kaliberű on-line vállalkozás. Bátran állíthatjuk, hogy az elmúlt tíz évben Magyarország egyik húzó iparágává váltak, de ehhez képest igen keveset ismerünk működési modelljeikről, iparáguk struktúrájáról és a webes modellek alkalmazói számára nyújtott szolgáltatásspektrumról. A szerzők kutatásának célja olyan úttörő munka elvégzése volt, amely először tárja fel a hazai webes szolgáltatók értékláncmodelljét, illetve piaci befolyásukat. Emellett megvizsgálták a szektor szereplőinek egymáshoz és a különböző internetes technológiákhoz való viszonyát, feltérképezték a legjelentősebb technológiai lekötések helyzetképét is.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | webfejlesztő vállalkozások, értéklánc-modell |
Subjects: | Economic development Information economy Service management |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2008.12.04 |
ID Code: | 4008 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 19 Mar 2019 17:07 |
Last Modified: | 31 Mar 2021 08:31 |
Repository Staff Only: item control page