Horváth, Dóra (2019) Bank – FinTech együttműködés – avagy a megújulás kulcsa a pénzügyi szolgáltatások piacán? Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50 (3). pp. 2-10. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.03.01
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
770kB |
Abstract
A pénzügyi szektor jelentős változásokon megy keresztül napjainkban. A gazdasági világválság hatásai, a folyamatosan változó fogyasztói igények és az egyre intenzívebb digitális transzformáció mind a pénzügyi szolgáltatások piacának átalakulását indukálják. Az innovatív megközelítéseket alkalmazó FinTech vállalatok megjelenése az általuk fejlesztett, a fogyasztói igényekre és interakciókra jelentősen építő technológiákon keresztül radikális változásokat idézhet elő a pénzügyi szektorban. E szituációból adódóan kérdés lehet, hogy a tradicionális bankok ellenségként vagy partnerként tekintenek-e ezekre a vállalatokra. Jelen cikk célja, hogy szakirodalmi áttekintésen keresztül bemutassa a pénzügyi szolgáltatások piacán azonosítható változásokat, a FinTech koncepcióját és annak főbb elemeit. Ezt követően tárgyalja a tradicionális bankok jellemző reakcióit a FinTech vállalatok megjelenésére, melyek közül a partneri kapcsolatok kialakítása tekinthető a legdominánsabbnak. Végül pedig mindkét fél szemszögéből bemutatja az együttműködés során realizálható potenciális előnyöket.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | FinTech, startup, üzleti modell, innováció, pénzügy, digitalizáció |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Management > Department of Strategic Management |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Finance |
Projects: | ÚNKP 18-3 |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.03.01 |
ID Code: | 4013 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 20 Mar 2019 15:08 |
Last Modified: | 11 Nov 2021 09:53 |
Repository Staff Only: item control page