Repisky, Máté and Tóth, Janka (2019) Mi motivál egy társadalmi vállalkozót? – Egy feltáró kvalitatív kutatás eredményei. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50 (3). pp. 11-24. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.03.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
958kB |
Abstract
A tanulmány célja társadalmi vállalkozók motivációinak feltárása és a társadalmi vállalkozói jelenség változatosságának jobb megértése volt, hozzájárulva ezzel a témára jellemző kutatási „űr” betöltéséhez, illetve a társadalmi vállalkozásokkal foglalkozó empirikus eredmények bővítéséhez. A cikk rávilágít a társadalmi vállalkozások sokszínűségére. A vizsgált vállalkozók csoportosítása mellett, a szerzők azonosítottak négy motivációs tényezőcsoportot, melyek együttesen arra ösztönözhetnek valakit, hogy társadalmi vállalkozást indítson és működtessen. Az így kapott motivációs struktúra elemei a következők: külső financiális motivációk, vállalkozói motivációk, társadalmi motivációk és személyes indíttatások. Utóbbi tényezőcsoport további két részre bontható aszerint, hogy az adott motiváció az egyén vagy a közösség jóllétére irányul. A szerzők eredményei azt is megmutatják, hogy a vizsgált társadalmi vállalkozók a pro-szociális motivációik és kollektivista értékeik miatt, jelentős kapcsolatmotivációval és hatalmi motiváció magasabb érettségi szakaszaival is jellemezhetők, a hagyományos vállalkozókat leíró magas teljesítménymotivációs szint mellett.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | társadalmi vállalkozó, motiváció, célok, szükségletelmélet |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
Projects: | EFOP 3.6.2-16-2017-00007 |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.03.02 |
ID Code: | 4014 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 20 Mar 2019 15:19 |
Last Modified: | 11 Nov 2021 10:27 |
Repository Staff Only: item control page