Papp-Váry, Árpád Ferenc (2019) Országmárkázás – mégis milyen márkázás? A kapcsolódó branding-terminológiák és értelmezhetőségük egy ország esetében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50 (3). pp. 25-35. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.03.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
777kB |
Abstract
Immár két évtizede annak, hogy megjelent az országmárka, illetve az országmárkázás fogalma a nemzetközi szakirodalomban, majd vette át a magyar marketing akadémiai szféra, és 2009-ben a gyakorlat, az Országmárka Tanács létrehozásával. Az országmárkázáson kívül azonban más fogalmak is időről időre megjelennek a szakirodalomban: a nemzetmárkázás, az állammárkázás, a helymárkázás, a desztinációmárkázás, a lokációmárkázás, a területmárkázás vagy éppen a régiómárkázás. Sőt, a márkázást érő kritikák miatt olyan terminológiákkal is találkozni, mint a puha hatalom, az országimázs-menedzsment, a nemzetireputáció-menedzsment, a nyilvános diplomácia, valamint a versenyképes identitás. A tanulmány ezeket a fogalmakat rendszerezi, illetve arra keresi a választ, hogy mire hasonlít legjobban egy ország márkázása: egy termékére, egy szolgáltatáséra, egy vállalatéra, vagy netán másra? Egyáltalán milyen technikák adaptálhatóak a márkázás világából az országokra?
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | országmárkázás, nemzetmárkázás, országimázs, versenyképes identitás, public diplomacy |
Subjects: | Marketing |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.03.03 |
ID Code: | 4015 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 20 Mar 2019 15:47 |
Last Modified: | 11 Nov 2021 10:11 |
Repository Staff Only: item control page